Știți deja că am început ziua de luni cu un scurtcircuit la mașina de spălat. O am din 2013 și săptămâna asta a zis Gata, trebuie intru în service. Nu mai fac o rotație până nu îmi iei și mie piese noi!
Și gata a fost.
Faptul că m-a lăsat cu cinci zile înainte de Crăciun, m-a determinat să iau rapid o decizie despre ce urmează să fac. Așa că am chemat un reparator de mașini de spălat. Care ne-a spus că de vină este senzorul de contact și că trebuie înlocuit.
Între timp, m-am documentat despre o mașină nouă de spălat. Iaca, îmi zic, dacă tot schimb mașina, musai să îmi iau una cu uscător inclus. Doar că mi-am dat seama că de banii pe care îi dădeam pe așa ceva, puteam să îmi iau o mașină nouă. Și bani de o mașină nouă nu am.
1.Motorul unor anumite mașini de spălat funcționează (și) pe cărbuni. Și acești cărbuni se uzează în timp și trebuie înlocuiți. Deci dacă o să vi se întâmple să nu se mai învârtă cuva mașinii, poate fi din cauza asta.
2. Să nu trântiți ușa mașinii de spălat pentru că există marea posibilitate să dizlocați senzorul de contact (cel care simte că se sigilează ușa) și va face scurtcircuit. Adică va face o flamă pe undeva pe ecran sau prin alte locuri. Dacă aveți mașina de spălat pe același circuit electric, acel scurtcircuit vă poate arde și alte electrocasnice din casă.
3. Întotdeauna faceți circuit electric separat pentru mașina de spălat sau pentru consumatoarele mari în general. În cazul în care se va produce un scurtcircuit, nu va afecta și alte aparate din casă. Această recomandare am primit-o atunci când am schimbat instalația electrică, iar șapte ani mai târziu, iată că ne-a prins bine.
5. Alte piese care se mai pot strica la o mașină de spălat sunt amortizoarele, placa de bază, pompa. De aceea, dacă vi s-a stricat mașina de spălat și a venit cineva să o repare, rugați persoana respectivă să verifice de la început toate aceste componente, ca să știți unde vă aflați cu dauna. Trebuie verificate amortizoarele, placa de bază, pompa, cărbunii, senzorul de contact. Eu știam că doar senzorul de contact este problema, abia după să constate că doar amortizoarele mai erau bune :))
7. Dacă vă doriți uscător încorporat în mașina de spălat, documentați-vă foarte bine. În primul că este o investiție financiară destul de mare ( dacă vreți calitate). Și apoi se pare că cele mai multe recomandări sunt pentru a avea mașină de spălat și uscător separate, ca două aparate distincte. Un argument ar fi că materialele din care sunt fabricate cele două, pentru a-și face foarte bine treaba, sunt foarte diferite. Iar aparatele 2 în 1 au cumva un material de compromis. Deci e posibil să nu aveți cele mai bune rezultate.
*La clasa energetică, de preferat A+++, ca nu vă rupă factura de la curent.
*La capacitatea de încărcare. Adică câte rufe puteți spăla deodată. Dar să mai verificați și cât de repede puteți usca rufele. Degeaba spălați 10 kg de rufe dacă aveți un balcon mic, unde puteți întinde la uscat doar jumătate din ele.
*La viteza de centrifugare și programele de spălare. Sunt unele mașini noi care spală foarte bine și gecile cu puf, deci atenție mare și la aceste aspecte.
Referitor la curățarea cu oțet, recomandarea este ca întotdeauna mai întâi să citiți cartea mașinii de spălat și indicațiile de acolo. Părerile sunt împărțite. Unii recomandă 1-2 litri de oțet în cuvă și jumătate de pahar de bicarbonat în compartimentul de detergent, apoi setarea unui program lung, la 90⁰C . Având cantitatea mare de apă în care se diluează oțetul, acesta nu ar face rău componentelor. Pe de altă parte, unii specialiști susțin că această combinație ar subția și ar deteriora în timp pieselor mașinii de spălat. Deci documentați-vă bine înainte de a face o alegere.
Sursă foto articol: PlanetCare on Unsplash